Biblioteket

Biblioteket ved Skarnes videregående skole er et informasjonssenter for alle skolens elever. Det er åpent og betjent hver dag i skoletiden.

Skolebiblioteket er åpent for elevene hele skoledagen. - Klikk for stort bildeSkolebiblioteket er åpent for elevene hele skoledagen.

Biblioteket er nå innredet på nytt etter at vedlikeholdet ved skolen er ferdig. Her finner du et godt utvalg av bøker og litteratur. Her er det også lese-/studieplasser for elevene.

Vår bibliotekar heter Trude PellerudHun står til tjeneste med å finne stoff  eller bøker både til skolearbeid og fritidslesing. Biblioteket kan også formidle lån fra andre bibliotek.

Søk i bibliotekbasen

Søk i skolens bokbase

Søk i andre bibliotek

Digitale læremidler

Bibliotekar Trude kan også hjelpe deg med å finne tilpassede digitale læremidler for ditt fag og din klasse. Læremidlene er sortert etter utdanningsprogram.

Se oversikt over digitale læremidler

Lisens på lydbok

Kontakt også Trude om du trenger lisens på lydbok og søk om tilgang på digitalt læremiddel.