Velkommen som elev ved Skarnes videregående skole!

Kjære alle elever

Tone Cicilie Danielsdatter, rektor ved Skarnes vgs. - Klikk for stort bildeTone Cicilie Danielsdatter, rektor ved Skarnes vgs.Velkommen til Skarnes videregående skole. Vi gleder oss til å bli kjent med dere alle.

Dette skoleåret vil vi ha elever på følgende linjer: studiespesialisering, påbygg, Vg1 elektro, Vg2 frisør, Vg1 bygg og anlegg, rørlegger, tømrer og BAT.

Uansett hvilken linje du har valgt å gå, er det viktig at du arbeider godt og gjør ditt beste. Du bør delta aktivt i timer og bidra til et godt læringsmiljø. På den måten kan alle elever oppleve mestring og legge et godt grunnlag for egen fremtid.

Vi er også opptatt av det sosiale miljøet på skolen og håper mange engasjerer seg i elevrådet og deltar i sosiale aktiviteter. Alle tjener på et godt og trygt skolemiljø. Man lærer best når man trives og er inkludert.

En god skole for deg

Vi er stolte av skolen vår. Alle ansatte ønsker det beste for dere elever og ønsker at dere alle skal lykkes. Lærerne har høy faglig kompetanse, er opptatt av tilrettelegging, relasjoner og faglige utfordringer slik at alle elever kan lære så mye som mulig.

Vi har en flott og hyggelig kantine med god mat. Mange elever møtes i kantina for prat og lunsj, eller på biblioteket i pauser eller på filmkveldene. Miljøterapeutene og rådgiverne våre er synlige i miljøet og er der for dere for prat og råd.

God hjelp og service

Vi har avdelinger for drift, renhold, kontor og IKT som yter service i alle ledd slik at skolen blir godt ivaretatt, er ren og du får god hjelp ved behov. I tillegg fungerer PCer i all hovedsak når de skal.

Vi jobber sammen

Vi håper dere alle får et godt skoleår hos oss hvor dere lærer mye, får venner og opplever mestring. Husk at alle ansatte virkelig ønsker at hver og en av dere skal lykkes. Snakk med en ansatt dersom det er noe vi bør vite, eller det er noe du trenger å snakke om.

Husk at DU kan påvirke mye i ditt liv😊

Tone Cicilie Danielsdatter,
rektor