Velkommen til Åpen skole

Skarnes videregående skole har en mangeårig tradisjon med åpen skole. I år samarbeider vi med Rotary og kombinerer åpen skole med yrkesmesse.

Vi har åpent mellom klokka 18 og 21.

Vi ønsker å vise fram skolen vår og hva vi holder på med.

Bildet viser Skarnes videregående skole - Klikk for stort bilde

Obligatorisk for 10. klasse

Denne kvelden er obligatorisk for 10. klasseelevene i Nord- og Sør-Odal. Foreldre/foresatte til elevene er også automatisk invitert i denne sammenheng.

Lokalt næringsliv

I og med at dette også er en yrkesmesse er det mange utstillere fra det lokale næringsliv her denne kvelden. I denne sammenheng er Rotaryklubben en viktig samarbeidspartner.

Aktiviteter i klasserom og verksteder

Elever vil presentere og vise hva de driver med i forskjellige fag både i klasserom og på verksteder. For deg som besøkende er det blant annet mulig å:

• lage din egen fuglekasse
  • følge med på skolemesterskap i tømrerfaget
  • få hodebunnsmassasje, vask og føn
  • få krølling eller retting av hår
  • lære noe om  3D printing
  • få teknisk hjelp til bruk av smarttelefon eller nettbrett

Kafé - solidaritetskafeer

Det vil være flere kafeer i skolebygget. Inntektene av dette salget vil gå til SOS barnebyer. Du kan du bruke Vipps som betalingsmiddel. Deet bil være mulig å få kjøpt følgende:

• vafler
  • pølser